Gambia verslag 3 - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Jordy Bovenkamp - WaarBenJij.nu Gambia verslag 3 - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Jordy Bovenkamp - WaarBenJij.nu

Gambia verslag 3

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

28 Februari 2015 | Gambia, Bijilo



Somolé allemaal,

How are you? How are you? How are you? Hier gaat alles gelukkig nog steeds goed. Ik besefte me donderdag pas dat ik nog nooit zo lang van huis ben weg geweest, best wel apart. We hebben het hier nog steeds naar onze zin. We zijn lekker aan koken en alle dingen die erbij komen kijken als je een eigen huisje hebt. Sinds gisteren is de kraan buiten het huis aangesloten, er komen nu wel 10 druppels per minuut uit, geweldig he. Ciska is lekker aan het werk op de Tanji school, op woensdag, donderdag en vrijdag helpt ze mee bij het Bendulaproject met gehandicapte kinderen. Mijn week ziet er vanaf volgende week anders uit. Ik hoor namelijk over 2 weken of ik word aangenomen op een Internationale school in Ghanatown. Volgende week begint mijn proefperiode, en deze week ben ik er ook al geweest. De school heet Swedgam. Er zitten wel 10 kinderen op. Ik geef individueel les aan 3 kinderen van 4 jaar oud. En dat wordt dus als het goed is mijn klas als ik daar ga werken. Ik ga parttime werken op school, dat betekent maandag, dinsdag en vrijdag. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Op woensdag en donderdag blijf ik betrokken bij de Wullinkamma school. Op woensdag ga ik meehelpen bij de beachday. Op donderdagochtend geef ik individuele lessen aan kinderen die extra help nodig hebben. Op donderdagmiddag ga ik door met het geven van lessen met Paula en Lucie aan kinderen van grade 4 en 5. Deze lessen gaan over familyplanning, sexual healthcare and child abuse. Best wel heftige onderwerpen, maar ik ben erg blij met het geven van deze lessen. Als ik een paar dagen op de 'gewone' school ben geweest, ga ik denk ik wel blij zijn dat ik nu op een international school ga werken. De laatste weken heb ik me erg gefrustreerd op de Tanji school en de Wullinkamma school. Leerkrachten zijn totaal niet gemotiveerd om les te geven en veel kinderen leren helemaal niks. Als leerkracht vind ik dat best moeilijk, omdat ik vind dat je als leerkracht alles moet doen om kinderen te laten leren. Je krijgt ervoor betaald, maar blijkbaar is; het eten van je onbijt tijdens de les belangrijker.( als je er wat van zegt, is het antwoord dat de thee anders koud wordt) ; als een leerkracht ziek is en een andere leerkracht is vrij dan gebeurt er niks. Die leerkracht is ziek en ik ben nu vrij. De kinderen moeten maar wachten.. ; als de kinderen niet luisteren worden ze stubborn(dom) genoemd, hoe kan het ook anders als je ze geen les geeft.

Als we thuis van school komen zijn we vaak al druk bezig in ons hoofd met wat we die avond weer gaan eten. Het blijft een lastig punt, aangezien je alle combinaties met vis, rijst en kip ook wel een keer hebt gehad. Soms gaan we lekker naar het strand, om even uit te waaien, het is namelijk maar 10 minuten lopen. Het weer is de afgelopen dagen een beetje winderig, er is erg veel stof, en ons huis ligt elke dag dan ook helemaal vol met stof als we niet hebben geveegd. Toch is het erg warm, zo'n 37 graden de afgelopen dagen, heerlijk toch ;)

Gisteren hadden we een primeur, we hebben namelijk 2e hands schoenen gekocht. We vonden het toch eigenlijk wel een goed plan om hard te gaan lopen aangezien we zo dicht bij het strand wonen en we een hond hebben nu. Voor 5 euro hadden we een paar asics en een paar nikes. Misschien wel uit Nederland haha.

Tot de volgende blog :)

Groetjes Jordy

  • 28 Februari 2015 - 17:47

    Jannie:

    Leuk om te lezen

  • 28 Februari 2015 - 18:21

    Wilco:

    Top, Jordy. Nog 3 maanden dan zien we elkaar weer!
    Xxx veel plezier, groet en knuffel aan Ciska.

  • 01 Maart 2015 - 12:28

    Opa En Oma V.d. B:

    Hoi lieve Jord,

    Bedankt voor je verslag, heel leuk om te lezen, zodat wij bij kunnen houden wat jullie allemaal doen,
    en beleven.

    Jord ik heb je mail beantwoord waarin je vraagt hoe het met mij gaat. Ik hoop dat het overkomt dan ben je op de hoogte.

    Veel liefs en een dikke pakkerd, ook voor Ciska natuurlijk

  • 02 Maart 2015 - 16:42

    Opa En Oma Kanis:

    Hallo Jordy, leuk om weer een verslag van je te lezen, het is niet allemaal
    even leuk op school maar gewoon doorgaan hoor.
    Hier is alles goed en een leuke vakantie gehad. nou we horen wel wat van je een
    keer he. Heel veel liefs van opa en oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Bijilo

Gambia 2014/2015

Reis naar Gambia met Ciska.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2019

Gambia december 2018/januari 2019

10 Augustus 2017

Nieuw reisverslag

12 Maart 2017

I am back!

15 Januari 2016

The gambia January 2016

10 Juni 2015

7 maanden Gambia
Jordy

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 131469

Voorgaande reizen:

18 September 2013 - 23 December 2013

Internationalisering Gambia

24 November 2014 - 30 November -0001

Gambia 2014/2015

Landen bezocht: